Apple postanowiło, że w dniach od 23. do 28. grudnia bieżącego roku iTunes Connect będzie nieczynne. Uniemożliwiło to deweloperom wprowadzanie nowych aplikacji i uaktualnień do internetowego sklepu App Store, tym samym niejako „zamrażając” jego zawartość. Dzisiaj, zgodnie z planem, wszystko już wróciło do normy.

Firma z Cupertino zdecydowała się na takie posunięcie, aby pracownicy odpowiedzialni za prawidłowe funkcjonowanie sklepu App Store mogli skorzystać ze świątecznego wypoczynku. Podobne „zamknięcie” miało miejsce także w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Dzisiejsze wznowienie działalności iTunes Connect dało deweloperom pierwszą szansę sprawdzenia jaką popularnością cieszyły się ich aplikacje w czasie świąt. Niektórzy z nich podzielili się ze światem swoimi statystykami - na taki krok zdecydowali się m.in. twórcy aplikacji Camera+.

78 995 pobrań w samym dniu Bożego Narodzenia, to naprawdę świetny rezultat, który daje blisko 55 tysięcy USD zysku dla dewelopera (już po odliczeniu należności dla Apple). Przypomnijmy, że Camera+ powróciło do App Store niecały tydzień temu. Wcześniej zostało zbanowane ze względu na złamanie umowy licencyjnej iPhone Developer Program.

Źródło: MacRumors, 9to5Mac, TUAW, TapTapTap