Bloomberg ujawnił przykre dla Apple konsekwencje przegranej w sprawie sądowej z Samsungiem - na swojej oficjalnej, brytyjskiej stronie internetowej, Apple będzie musiało zamieścić oświadczenie informujące, że Samsung nie skopiował designu iPada.

Kilkanaście dni temu (9 lipca) brytyjski sąd zadecydował, że Samsung nie naruszył zarejestrowanych designów firmy Apple związanych z iPadem. Co ciekawe, sędzia w orzeczeniu wyroku stwierdził, że klienci nie mylą Samsunga Galaxy Tab z iPadem, gdyż tablet koreańskiego koncernu „nie jest równie fajny” (ang. „not as cool”). Stwierdzenie to było przez branżowe media szeroko cytowane, a znaczenie niekorzystnego dla Apple wyroku zbagatelizowano. Dopiero teraz na jaw wyszły prawdziwe jego konsekwencje, które okazują się bolesne dla firmy spod znaku jabłka. Decyzją sądu, Apple będzie musiało na czas sześciu miesięcy zamieścić oświadczenie na swojej oficjalnej stronie przeznaczonej na rynek Wielkiej Brytanii. Oświadczenie będzie informować, że Samsung nie skopiował designu iPada. Co więcej, Apple będzie musiało opublikować podobne oświadczenie w kilku znaczących pismach: Financial Times, The Daily Mail, Guardian Mobile Magazine oraz T3.

Bloomberg donosi ponadto, że brytyjski sąd odrzucił dodatkowy wniosek Samsunga o zabronienie firmie Apple publicznego oświadczania, iż Galaxy Tab kopiuje rozwiązania iPada. W wyjaśnieniu sędzia stwierdził, że Apple „ma prawo do swoich opinii”. Prawnicy Apple poinformowali, że złożą apelację od decyzji sądu z 9 lipca bieżącego roku.

Wojna sądowa z Samsungiem trwa zatem w najlepsze i wydaje się, że ciężko będzie wyłonić zwycięzcę. Pozostaje pytanie, dokąd cała ta sytuacja zmierza. Czy ostatecznie może ona mieć negatywny wpływ na realia rynku? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Źródło: Bloomberg, MacRumors