Obecnie w ofercie Apple znajdują się trzy podstawowe modele MacBooka Pro, różniące się przekątną ekranu: 13-, 15- oraz 17-calowy. Zdaniem analityka rynkowego Ming-Chi Kuo, największy z nich może zostać porzucony przez firmę jeszcze w tym roku.

Jak podaje Kuo, powodem takiej decyzji miałaby być niska sprzedaż tego modelu. Jak wynika z przedstawionych danych, Apple w pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedało około 3,1 mln laptopów, przy czym prawie połowę z tej liczby stanowią 13-calowe MacBooki Pro. Modele 15-calowe według wyliczeń analityka sprzedały się w liczbie 500 tysięcy, zaś największa odmiana MacBooka Pro znalazła zaledwie 50 tysięcy nabywców w tym czasie.

Kuo przewiduje, że Apple zaprzestanie sprzedaży 17-calowego MacBooka Pro jeszcze w tym roku, po wprowadzeniu do sprzedaży zupełnie nowej linii notebooków, łączących cechy typowe dla dzisiejszych MacBooków Pro oraz MacBooków Air. Jeśli przewidywania te sprawdzą się w rzeczywistości wskazywałoby to, wraz z opóźnianiem premiery nowej generacji Maców Pro, na tendencję w polityce Apple wyrażającą się stopniowym porzucaniem rynku "Pro" na rzecz "Consumer".

Źródło: MacRumors, KGI Securities