Kilka dni temu The New York Times opublikowało artykuł przedstawiający w złym świetle Apple w kwestii podejścia do sprawy złego traktowania pracowników w fabrykach produkujących urządzenia firmy.

We wspomnianym artykule autorstwa NYT podano między innymi, że Apple od czterech lat wie o złym traktowaniu pracowników w niektórych fabrykach, jednak nie zdecydowało się podjąć konkretnych działań, aby utrzymać na dobrym poziomie niezbędne relacje z dostawcami. W artykule tym zacytowano słowa pewnego anonimowego „konsultanta BSR”, firmy współpracującej z Apple i wieloma gigantami branży w sprawie odpowiedzialności za warunki pracy.

Jak się jednak okazuje, BSR oficjalnie zaprzecza, by osoba, której słowa zostały wykorzystane, była powiązana z firmą. W związku z tym, jeszcze przed publikacją artykułu, wystosowano list otwarty do redakcji NYT. Dowiadujemy się z niego między innymi, że „nieprawdą jest, iż Apple konsekwentnie ignorowało porady udzielane przez BSR odnośnie problemu dotyczącego warunków pracy w łańcuchu dostaw”. Co więcej, według podanych informacji, „BSR dwukrotnie dostarczyło Apple płatne porady i w obu przypadkach Apple skorzystało z porad i dołożyło starań, aby sprawa została wyjaśniona”. BSR dodaje, że choć wprowadzono do artykułu kilka zmian, w opublikowanej wersji wciąż pozostało „kilka istotnych nieścisłości i nieprawdziwych informacji”.

Arytkuł NYT spotkał się z reakcją samego prezesa Apple. W obszernej wiadomości skierowanej do wszystkich swoich pracowników, Tim Cook bronił imienia firmy, stwierdzając, że „(...) jakiekolwiek sugestie, według których nie obchodzi nas to [warunki pracy w łańcuchu dostaw - przyp. red.], są fałszywe i obraźliwe.”

Źródło: BSR, NYT, Apple, 9to5Mac, AppleInsider, The Verge