Obszerny wątek na forum Apple Support sugeruje, że użytkownicy systemu iOS w wersji 3.1.3 od kilku dni nie są wstanie pobrać nowych aplikacji z App Store z poziomu urządzenia.

Niektóre starsze urządzenia platformy iOS od pewnego czasu nie są już wspierane przez Apple nowymi aktualizacjami oprogramowania - do takich należą m.in. iPhone pierwszej generacji (zwany też 2G) oraz pierwsza generacja iPoda touch. Użytkownicy tych urządzeń są skazani na użytkowanie iOS 3.1.3 (to ostatnia odsłona, którą mogą zainstalować). Do tej pory system ten nie przysparzał żadnych większych problemów - od kilku dni jednak sytuacja wygląda inaczej. Jak donoszą użytkownicy, aplikacja App Store przestała działać poprawnie - nie wyświetla się większość obrazków, nie da się oceniać aplikacji - przez co przestała działać możliwość pobierania i instalowania nowych aplikacji z poziomu urządzenia (choć niektórzy zgłaszają, że da się aktualizować aplikacje).

Wciąż nie wiadomo co jest przyczyną zaistniałej sytuacji. Możliwe, że jest to tylko jakiś błąd serwerów App Store, które z czasem zostanie usunięty (problem występuje od minionego piątku). Ważna informacja jest taka, że aplikacje wciąż można pobierać za pomocą iTunes i następnie zainstalować na urządzeniu z iOS 3.1.3 poprzez synchronizację.

Wątek na Apple Support

Źródło: Engadget, Apple Support