Aplikacja Apple Store dla urządzeń z iOS w wersji 2.0 jest już dostępna w App Store. Wśród nowych funkcji najbardziej wyróżnia się EasyPay.

EasyPay umożliwia klientom fizycznych sklepów Apple Store samoobsługę - klient samodzielnie „skanuje” (robiąc zdjęcie) kod kreskowy produktu, po czym otrzymuje dostęp do jego dokładnego opisu, a także recenzji użytkowników itp. Następnie, jeśli zdecyduje się go zakupić, musi jedynie zalogować się swoim Apple ID - konto zostanie obciążone odpowiednią kwotą. Metodą tą kupić można jedynie te produkty, które leżą na sklepowych półkach (zatem głównie akcesoria, np. pokrowce) - za sprzedaż komputerów oraz urządzeń iOS wciąż odpowiedzialni są pracownicy sklepu. Z EasyPay skorzystać będą mogli jedynie użytkownicy iPhone’a 4 oraz iPhone’a 4S.

Poza tym, pojawiła się także opcja osobistego odbioru produktu zakupionego online w wybranym sklepie Apple Store. Jeżeli towar jest dostępny w sklepie, powinien być on gotowy do odbioru już kilkanaście minut po złożeniu zamówienia. W innym razie czas oczekiwania może sięgać od kilku do kilkunastu dni (w zależności od rodzaju zamówienia), a użytkownik będzie mógł śledzić aktualny status zrealizowania zamówienia za pomocą aplikacji.

Zarówno funkcja EasyPay, jak i opcja odbioru osobistego, jest dostępna tylko w sklepach Apple Store na terenie USA.

Źródło: MacRumors, 9to5Mac