Serwis Tech Crunch opublikował szczegółowe informacje na temat nadchodzącego tabletu firmy Amazon.

Nazwa tego tabletu to Amazon Kindle - w odróżnieniu od czytników e-booków noszących tę samą nazwę, urządzenie to jest wyposażone w 7-calowy pojemnościowy wyświetlacz dotykowy obsługujący multi-touch (jedynie dwupalcowy). Pod względem designu tablet ten przypomina urządzenie Blackberry Playbook. Przedni panel jest pozbawiony przycisków. Wbudowana pamięć to jedynie 6 GB - taka ilość ma wystarczyć ze względu na wsparcie „chmury” Amazona. Na początku oferowana ma być wersja wyposażona tylko w Wi-Fi.

Nowy Kindle działa w oparciu o system operacyjny Android. Interfejs użytkownika ma się jednak wyraźnie różnić od tego, który znamy z innych tabletów z wgranym systemem operacyjnym firmy Google. Ekran „domowy” pozwala przeglądać poszczególne pozycje menu za pomocą „karuzeli” przypominającej Cover Flow firmy Apple. Źródłem aplikacji dla tego tabletu jest Amazon Appstore, a nie Android Market - ma to zapewnić pełną kompatybilność pobieranego oprogramowania. Nadchodzący rywal iPada jest zintegrowany z licznymi usługami Amazona - oprócz Amazon Appstore, użytkownicy będą mieli dostęp do Kindle Store, Amazon Cloud Player i Amazon Instant Video.

Prawdopodobnie najważniejsza informacja jest taka, że nowy Amazon Kindle będzie kosztować tylko 250 dolarów (dokładnie dwa razy mniej niż iPad), trafi do sprzedaży pod koniec listopada bieżącego roku. Tech Crunch dodaje, że Amazon planuje wprowadzić do swojej oferty również 10-calowy model.

Źródło: Tech Crunch, Engadget