Firma z Cupertino wciąż zyskuje na potędze. Dowodem tego jest ostatni raport firmy badawczej DisplaySearch, który dotyczy kwartalnego szacunkowego poziomu sprzedaży w kategorii mobilnych komputerów (a do tej należą laptopy, netbooki i tablety takie jak iPad). Z badań wynika, że firma Apple w trzecim kwartale 2010 roku była trzecim największym dostawcą sprzętu dla tego segmentu rynku na świecie, osiągając rezultat 6,3 mln sprzedanych urządzeń. Liderem wciąż jest Hewlett-Packard.

DisplaySearch twierdzi, że Apple zasługuje ten sukces iPadowi:

Osiągając 12,4% udziału w globalnej sprzedaży mobilnych komputerów w trzecim kwartale 2010 roku, Apple skorzystało z „Efektu iPada”, który wciąż zmienia tenże rynek. Według wstępnych wyników pochodzących z Kwartalnego Raportu Sprzedaży i Prognozy [Segmentu] Przenośnych Komputerów Osobistych firmy DisplaySearch, Apple zajęło 3. miejsce na świecie oraz 1. w Ameryce Północnej w wyniku dalszego sukcesu iPada.

Sprzedaż tabletu firmy Apple jest naprawdę imponująca. iPad sam osiągnął aż 8% udziału w sprzedaży całego omawianego rynku. Warto jednak zauważyć, że największym powodzeniem produkt ten cieszy się na terenie Ameryki Północnej.

Chris Connery, wiceprezes w DisplaySearch sądzi, że iPad osiąga takie wyniki głównie z powodu ograniczonej ilości jego alternatyw:

Brak konkurencyjnych produktów kategorii Tablet PC innych marek pozwala firmie Apple wciąż zyskiwać udział w segmencie Mobile PC. iPad wciąż otwiera się na nowe światowe rynki, jednak jest jeden rozwinięty region, gdzie sprzedaż tego tabletu jest wyjątkowo słaba - Japonia. Wąski zasób zawartości [multimedialnej] oraz aplikacji zlokalizowanych językowo spowolnił przyjęcie się tego urządzenia w tym regionie lubującym się w gadżetach.

Connery dodaje także, że po wkroczeniu wielu dużych potentatów elektronicznych do segmentu tabletów multimedialnych, sytuacja na rynku może stać się bardzo ciekawa. Sukces rywali iPada może zależeć w dużym stopniu od ich przystosowania do lokalnych potrzeb danego kraju, gdyż Apple skupia się przede wszystkim na klientach zachodnich.

Hidetoshi Himuro, Dyrektor Badań Rynku Technologii Informacyjnych w DisplaySearch stwierdza, że iPad nie przyjmuje się w skali globalnej bezproblemowo. Powodu takiego stanu rzeczy doszukuje się we wsparciu zawartością multimedialną głównie dla języka angielskiego oraz w potrzebie posiadania osobnego komputera niezbędnego do synchronizowania iPada. Z tych przyczyn tablet będzie znacznie wolniej pozyskiwał użytkowników w krajach dopiero rozwijających się.

Poniżej przedstawiamy tabele autorstwa firmy DisplaySearch prezentujące informacje z raportu:
[LIST]
*]Szacunkowy ranking światowej sprzedaży w segmencie Mobile PC w trzecim kwartale 2010 roku (dane w milionach);
[/LIST]

[LIST]
*]Szacunkowa sprzedaż w segmencie Mobile PC w zależności od regionów świata (dane w milionach).
[/LIST]

Źródło: DisplaySearch