Apple od dawna kojarzone jest z bielą. Zresztą nie bez powodu - wiele najbardziej znanych produktów firmy były sprzedawane właśnie w tym kolorze. Jako przykłady wystarczy podać pierwszego iPoda, sprzedawanego przez wiele lat MacBooka, białego iPhone’a czy dołączane do urządzeń słuchawki. Nawet logo w postaci nadgryzionego jabłka zazwyczaj przedstawiane jest jako białe.

W artykule opublikowanym na stronie Motoramic (Yahoo! Autos) możemy znaleźć ciekawą wypowiedź Sandy’ego McGilla, jednego z czołowych projektantów BMW. Jego zdaniem Apple może być odpowiedzialne za zwiększoną popularność samochodów w białej wersji kolorystycznej. Okazuje się, że w ostatnim czasie na rynku amerykańskim biel przebiła kolor srebrny i stała się najczęściej wybieranym odcieniem lakieru przez klientów, kupujących nowe auta. Jak stwierdził McGill:

„Przed [sukcesem rynkowym białych produktów] Apple, biel kojarzono z takimi rzeczami, jak lodówki czy kafelki w łazience. Apple uczyniło kolor biały cennym.”

Źródło: Motoramic (Yahoo! Autos), BMWBLOG.com